onsdag 25 oktober 2017

Länkar

Jag lovade i min förra blogg att jag skulle ge läsaren länkar till några hemsidor och bloggar som företräder en icke politiskt korrekt linje. Jag ger några korta kommentarer nedan om de olika bloggarna (klicka på sajtens namn i början av varje stycke):

Samhällsnytt hette tidigare Avpixlat. Överlag tycker jag man här håller hög standard. Eftersom man ofta har med länkar till originalartiklar kan man själv kontrollera det som skrivs. Kommentarfälten är ju vad de är. Där finns både det som är bra och det som är mindre bra. Jag antar att man tar bort de värsta inläggen.

NYHETERIDAG framstår som en ren nyhetssajt (det framgår ju också av namnet). Man tycks vara mer konservativ än många andra alternativa media.

DET GODA SAMHÄLLET drivs av Patrik Engellau. Ett antal kända gästskribenter förekommer också här; bl a Widar Andersson, Bert Stålhammar och Muhammad Omar (f d muslim). Det tycks också som att Engellau hyser viss sympati för kristendomen (kanske är han rent av kristen), eftersom det i hans artiklar förekommer förvånansvärt många hänvisningar till Bibeln och bibelcitat. Omars artiklar om islam är alltid intressanta och han vet ju dessutom vad han talar om, i egenskap av tidigare muslim.

Ledarsidorna.se drivs av Johan Westerholm (son till Barbro Westerholm, rikdsdagskvinna och läkare). Här finns många bra analyser och infallsvinklar. När jag läst hans texter har jag fått känslan av att han har någon militär bakgrund. Vilket visade sig stämma när jag kollade honom på Wikipedia. Förutom Westerholm finns ett antal andra skribenter. Bl a Ann Heberlein. På Ledarsidorna.se förekommer också videoklipp med intervjuer och samtal.

Som sagt, jag känner mig lyckligt befriad från att skriva regelbundna bloggar som analyserar och beskriver det som händer just nu. Det sköter ovanstående bloggar om, tillräckligt bra. Ibland kan jag givetvis ha något speciellt att säga eller att ha ett annorlunda perspektiv. I sådana fall känns det meningsfullt att skriva. Och då kommer jag att skriva.