fredag 23 maj 2014

Ännu en dag i försommarens tid

Goddagens!

Enligt vad en del förståsigpåare i den allmänna debatten menar så är svenskarna världens värsta rasister. Tänkte bara tipsa om ett intressant inlägg i SvD, skrivet av en afghansk invandrare, Zulmay Afzali, som bott några år i Sverige. Han skriver bl a:
Nu har jag bott tre år i Sverige och har en helt annan bild av svenskar än de flesta asylinvandrare som jag träffar och pratar med har. Sedan ett år har jag ett bra jobb som lärare och försörjer mig själv. Från min första dag i en sfi-klass med svenska lärare, på resor med bussar och tåg, i butiker och på caféer, hos svenska familjer som jag lärt känna – överallt har jag observerat hur svenskar beter sig. Hittills har jag inte en enda gång mött något som kommer i närheten av rasism bland svenskar.

Däremot är det tyvärr flera av mina landsmän och andra som invandrat som bär hat och förakt i sina hjärtan mot svenskar och som inte vill anpassa sig och integreras i det land som gett dem möjligheter. Om de får sina pengar från Socialbyrån en dag för sent kallar de det rasism. När busschauffören ber dem visa sina biljetter är han rasist. Om läkaren inte ger dem de mediciner de vill ha så är läkaren rasist. Och så vidare.
Tack och lov att det finns en tidning som SvD! Den är visserligen långt ifrån perfekt och när det gäller artiklar om kristen tro och även om Israel så fattas mycket, men jämfört med tidningar som Aftonbladet och DN, så spelar SvD i sin egen division när det gäller god journalistik. Om objektivitetsnivån i SvD ligger på låt oss säga 70 på en hundragradig skala så ligger Aftonbladets och DN:s nivå på 30 eller kanske ännu lägre. I de två sistnämnda tidningarna är i princip varje artikel om kristna eller om Israel en ren hatartikel, som skulle fått vilken diktator som helst grön av avund och inse att han är ren amatör när det gäller att ljuga och vinkla och förvränga.

Ändå är dessa två tidningar, i sin tur, när det gäller att förvanska sanningen och ersätta nyheter med ideologiska påståenden, usla klåpare jämfört med SR och SVT, våra s k Publicserviceorgan. Den public de servar bor på Söders höjder och röstar på Miljöpartiet, V eller F!, och hyser en hemlig sympati för muslimsk terrorism och Stalin samtidigt som de hatar kristna, judar (fast de maskerar det som antisionism, familjen, sitt eget land, USA, moral, polisen och ytterst sett sanningen! För dessa människor finns överhuvudtaget ingen sanning – bara hjärndöd ideologi.

Ha en bra dag, morgon, kväll, förmiddag, eftermiddag eller natt! Välj det som passar!