torsdag 10 september 2009

Egna barn och andras barn...

Häromdagen ramlade Sverigedemokraternas tidning SD-Kuriren ned i min brevlåda. Jag antar att de delar ut den till alla hushåll med anledning av kyrkovalet. Eftersom jag inte vill bedöma någon, utifrån vad våra tidningar skriver (av uppenbara skäl, som jag bl a diskuterar på min hemsida), utan själv vill bilda mig en uppfattning, skummade jag igenom några artiklar.

På sidan 6 gör man ett överslag på hur mycket en anhöriginvandrad person kan få i äldreförsörjningsstöd. Enligt vad man påstår kan en person som är 65 år komma till Sverige som anhörig till någon som redan fått uppehållstillstånd, och få en skattefri grundersättning på 4 421 kr/mån (för ensamstående). Den som får äldreförsörjningsstöd får också stöd för boendekostnader upp till 6 200 kr/mån. Dessutom kan man ha skattefria utländska inkomster och stipendier på upp till 3 000 kr/mån utan att stödet påverkas. En invandrad åldring kan alltså erhålla 10 621 kr/mån netto från svenska samhället utan att ha arbetat i Sverige och utan att han bidragit med en enda skattekrona till vårt land (och maximalt tjäna 13 621 kr/mån netto om vederbörande har inkomster från annat land). Dessutom kan, enligt artikeln, personen i fråga vistas 3 månader per år utanför EES-området (europeiska ekonomiska samarbetsområdet) t ex i Mellanöstern och ändå uppbära äldreförsörjningsstödet. Det skulle vara intressant att veta om detta verkligen stämmer. Jag har svårt att se vad Sverigedemokraterna skulle tjäna på att ljuga i detta avseende. Det skulle slå tillbaka mot dem själva.

Jag har en god vän, som drivit flera ganska stora företag under hela sitt yrkesverksamma liv. Han får 8 000 kr/mån brutto i pension från samhället och inget mer (att han sedan har privata pensionsförsäkringar är en annan sak). Någon som ringde till Ring P1 för någon månad sedan berättade att han hade ca 8 000 kr/mån i pension (jag antar det var brutto) efter ett helt liv av arbete och efter att ha betalat in flera miljoner i skatt. Själv kommer jag att få någonstans runt 12 000 kr/mån netto i pension (lite beroende på den ekonomiska utvecklingen) efter att ha betalat skatt under ett helt liv, dvs 1 379 kr mer per månad än en person som inte betalat in en enda skattekrona till svenska staten (jag kommer nämligen inte att få något skattefritt bostadstillägg, eftersom jag lärt mig att rätta mun efter matsäcken, dvs har skaffat ett boende i proportion till vad jag tjänar)! Om det Sverigedemokraterna påstår stämmer, tycker jag det är förskräckligt! Sverige har i första hand ansvar för landet egna medborgare, som levt i landet hela sina liv. Att jag tycker det är förskräckligt är inte för att jag är rasist. Jag är inte rasist!!!! Men jag anser att föräldrar, som t ex ger grannarnas barn finare julklappar än de egna barnen och som låter sina egna barn äta avfall och sedan bjuder grannarna på fin middag, är synnerligen dåliga föräldrar. Ja de är t o m ondskefulla!

Nu tänker givetvis någon, ”Och du skall kalla dig kristen och är en sådan rasist och egoist! Skäms!!!” Problemet för dig som tänker så är att det jag säger faktiskt också är den kristna synen! I 1 Tim 5:8 läser vi:
Men om någon inte sörjer för sina anhöriga, i synnerhet den egna familjen, har han förnekat tron och är sämre än en som aldrig har trott.

Ett land som behandlar sina egna invånare sämre än de som kommer utifrån är ett orättfärdigt land. Våra kära politiker, som sitter i regeringen och fattar sådana här beslut, har pensioner på 47 000 kr/månad (eller något liknande) och struntar i vanliga människors villkor. De utgör en egen adelsklass. Men har man arbetat hela sitt liv och sedan skall leva på en relativt liten pension och då ser hur människor som kommit hit från andra länder och aldrig bidragit med ett öre till det svenska välfärdssystemet får det ekonomiskt bättre än en själv, ja då känner man att något är galet. Och det handlar som sagt inte om rasism! Inte alls! Det handlar om rättfärdighet. Om sunt förnuft!

Personligen anser jag att flyktingar, som vill ta hit sina anhöriga, själva måste bekosta deras uppehälle etc. Så är det i många länder. Här håller jag helt med Sverigedemokraterna (vilket inte betyder att jag röstar på dem – men vem vet?). Ett välfärdssystem, som ger människor som inte betalat in ett öre till systemet full tillgång till alla förmåner, kan inte fungera i längden. Tänk om ett försäkringsbolag skulle ge högre ersättning vid skada till de personer som aldrig betalat någon premie än vad de gör till de som troget under decennier varje månad betalat sin premie! Vem skulle vilja ha sin försäkring där? Jo, givetvis de som inte betalar någon premie! Och de skulle snabbt bli de enda kunderna och sedan skulle allt kollapsa, eftersom det inte finns några pengar att betala ut.

Generellt när det gäller u-hjälp och invandring (kostnaderna för det senare redovisas aldrig öppet utan maskeras på olika sätt) har jag faktiskt ett förslag på ett mer rättfärdigt system. Skicka ett brev till varje svensk, där han/hon får ange hur mycket vederbörande är beredd att betala varje månad för invandring och u-hjälp. Sedan dras detta belopp från lönen varje månad samtidigt som skatten betalas. Den som vill bidra med halva sin lön har då möjlighet att göra det, medan den som bara vill bidra med några procent eller inget alls är fri att göra det. Sedan ser statsmakten till att u-hjälp och invandring inte kostar mer per månad än den totalsumma som svenska folket är villigt att ge. Det vore sann demokrati. Det skulle dessutom motverka främlingsfientlighet. Det orättfärdiga system vi har idag kommer bara att mer och mer öka motståndet mot invandring och skapa hat mot invandrare. Svenskar upplever med all rätt systemet som omoraliskt. Att t ex ge invandrare företräde till vissa utbildningar (vilket man har försökt göra), att ge invandrarungdomar företräde till arbetsmarknaden (som förekommer) etc spär ytterligare på främlingsfientligheten och kommer att slå mot just de invandrare man säger sig vilja värna om. Det tycks som att de politiska partierna aktivt arbetar på att ge Sverigedemokraterna många, många platser i Riksdagen vid nästa val. Även om det inte är avsikten, så verkar de etablerade partiernas invandringspolitik för just detta.

Och kom nu inte och säg att jag är främlingsfientlig! Det är jag inte. Jag skulle tro att jag skänker mer pengar än de allra flesta till mina fadderbarn och till barnhem och liknande i tredje världen. Jag är dessutom god vän med många invandrare. Jag anser att vi som har det så bra som vi har det, är skyldiga att ge till de mindre lyckligt lottade i världen. Jag tycker också att Sverige skall ta emot flyktingar (och då talar jag om verkliga flyktingar och inte kriminella personer som kommer hit för att utnyttja bidragssystemet och begå brott här, eftersom straffen är så pass milda och fängelserna så trevliga – tänk om skolmaten var lika god och vällagad som maten i våra fängelser). Men Sverige skall inte ta emot så mycket flyktingar att vårt välstånd hotas och vårt samhälle förstörs av ett mångkulturellt kaos (jag tänker t ex på vad som just nu sker i Rosengård i Malmö, i Biskopsgården i Göteborg och i Gottsunda och Stenhagen i Uppsala).

Beträffande kriminella invandrare så anser jag att de som ännu inte fått uppehållstillstånd omedelbart skall utvisas. Samma skall gälla de som fått uppehållstillstånd. Invandrare som hunnit bli svenska medborgare skall under en prövotid, låt oss säga 10 år, kunna fråntas sitt medborgarskap om de begår grova brott och sedan utvisas på livstid (jag vill minnas att man i Danmark har ett sådant system eller i varje fall har diskuterat ett sådant system – rätta mig om jag har fel). Ett sådant förfarande skulle drastiskt minska invandrarfientligheten i vårt land och vara positivt för de skötsamma invandrarna (dvs för de flesta invandrare).

Politikerna säger ofta att vi är en miljon människor för lite i vårt land för att välfärdssystemet skall fungera. Det fattas således en miljon människor i Sverige. Därför måste en miljon människor flytta hit från andra länder. Det är intressant att notera att det är precis så många människor som aborterats i vårt land sedan den fria aborten infördes.